03.03.2023
3 Dakikalık Okuma Süresi
e-Ticaret reklam modelleri nelerdir?
Paraşüt
İçerik Yazarları
E-ticaret sektörü büyürken beraberinde reklam sektörünü de değiştirdi. Bu yazımızda e-ticaret ve pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz reklam modellerini sizler için inceledik.
E-ticaret sektörü büyürken beraberinde reklam sektörünü de değiştirdi. E-ticaret ve satış odaklı reklam modellerinin çoğalması özellikle e-ticaret pazarlaması sürecindeki satış hedeflerinin gerçekleşmesi için etkili reklam modellerini bilmek artık e-ticaret ile uğraşan herkes için neredeyse bir zorunluluk haline geldi.
İşte e-ticaret ve pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz reklam modelleri…
CPA (Cost Per Acquisition) - Eylem başına maliyet
Cost Per Action, eylem başına maliyet demektir. Eylem başına ödeme yaptığınız fiyatlandırma sistemidir. Müşterilerin form doldurması, ürün sipariş etmesi ya da anket doldurması gibi hareketler başına ödenen maliyettir.
CPA nasıl hesaplanır?
CPA Maliyeti = Toplam maliyet / Aksiyon sayısı
Örnek: Bir makina için reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu reklam için 5000 TL’lik bütçe ayırdınız. Yapılan reklam sonucunda 100 adet makina satışı gerçekleşti.
CPA = 5.000 / 100 = 50 TL
Her bir makine satışı için 50 TL harcanmıştır.
CPO (Cost Per Order) - Sipariş başına ödeme
CPO bir reklam modelidir. Açılımı sipariş başına ödeme anlamına gelir (Cost Per Order). Internet sitenizdeki ürünlerin ziyaretçiler tarafından sipariş verilmesi durumunda, sipariş başına ödenilen bir reklam modelidir.
CPM (Cost Per Thousand Impression) Bin gösterim başına maliyet
Firmanızın reklamının 1000 kere gösterilmesi sonucu ödediğiniz ücrettir. Bu reklam modeli kullanıcının kampanyayı sadece arama motorunda görmesi değil, sosyal medyada da görmesi anlamına gelir. Facebook CPM reklam modelini sunarak şirketlerin marka farkındalıklarını artırmasına sebep oldu. Google Display Network de aynı özelliklerde çalışan bir pazarlama platformudur.
Örnegin, reklam maliyetinizi 1.500 lira iken, gösterim sayınız 300.000 ise, CPM değeriniz 5 TL olur. Yani bu şekilde bir reklam ve maliyetinde 1.000 adet reklam başına ödediğiniz rakam 5 TL’dir. CPM sistemi oldukça yaygındır.
CPV/CPS (Cost Per Visit) - (Cost Per Session)
CPV “Görüntüleme başına maliyet” teklifi Youtube ve görsel içerik sitelerinde video reklamları için reklamın görüntülenerek izlenme maliyetidir. CPV teklifiyle, sadece video görüntülemeleri veya etkileşimler için ödeme yaparsınız. Video reklamlarının 30 saniye izlenmesi ya da videoya tıklanarak etkileşime girmesi görüntü olarak sayılır.
CPS “Satış başına ödeme” tüm internet dünyasında kullanılan, yalnızca başarılı satışlar başına yayıncıya ödeme yapılan reklam modelidir.
CTR (Clickthrough Rate)
Bir reklama tıklayan kullanıcı sayısının o reklamı görüntüleyen kişilere oranını ifade etmektedir. Bu reklam modeli farklı reklamları birbiriyle karşılaştrmak icin kullanılır. CTR sonuçları daima öngörülebilir değildir. CTR reklamının yüksek olması bazen iyidir bazen düşük CTR reklamıyla en yüksek etkileşim ve tıklanma alabilirsiniz hem de düşük bir bütçeyle.
Bir örnekle açıklamak gerekirse;
Yayınlanmakta olan bir reklam 1.000 gösterim sayısına ulaşmış ve bu reklam 10 kişi tarafından tıklanmış ise reklamın CTR oranı yüzde olarak 10/1.000 yani %1 olur.
CVR (Conversion rate)
Dönüşüm oranı demektir. Internet sitesini ziyaret eden ve ürün satın alan kişiler dönüşüm oranını oluştururlar. Eğer 100 kisi e-ticaret siteme girip sadece iki kişi urun satın aldıysa, dönüştürme oranınız %2’dir. Dönüşüm oranı üyelik, abonelik, ürün satışı, tıklama, form doldurma gibi farklı işlemleri içerebilir. Örneğin aksesuar satışı yapan bir site, verdiği reklam sonucunda dönüşüm oranını hesaplayabilir. Reklama 1000 kişi tıklıyorsa ve 300 kişi satın alma eylemini gerçekleştiriyorsa 300 / 1.000 = 0,03sitenin dönüşüm oranıdır.
LTV / (Life Time Value) Hayat boyu değeri
Mevcut bir müşteriden elde edeceğiniz geliri arttırmak, yeni müşteri kazanmaktan daha uygun maliyetlidir. Bir müşteriden elde ettiğiniz yaşam boyu ortalama gelir anlamına gelmektedir.
CAC / (Customer Acquisition Cost) Kullanıcı kazanım maliyeti
Kullanıcı kazanım maliyeti (Customer Acquisition Cost) ise, ortalama olarak bir kullanıcı kazanmanın size olan toplam maliyetidir.
e-Ticareti tek noktadan yönetin
Çok kanallı e-ticaretin yeni yüzüyle tanışın. Paraşüt e-Ticaret ile ürünlerinizi satış yaptığınız her kanalda kolayca listeleyin, sipariş ve kargo süreçlerinizi yönetin, otomatik e-fatura kesin ve stoklarınızı gerçek zamanlı yönetin. Pazaryerlerine ürün ekleme, varyant yönetimi, stok yönetimi ve e-fatura süreçlerinin sizi yavaşlatmasına izin vermiyoruz!
Paraşüt e-Ticaret ile daha çok ürün satışı ve hızlı bir e-ticaret sürecine sahip olmak hiç zor değil! Paraşüt e-Ticaret'i kullanarak; yeni ürününüzü aynı anda tüm pazaryerlerine aktarabilirsiniz. Size angarya olarak gelen ürün ismi ve açıklaması ekleme, fotoğraf yükleme gibi işlemleri sadece bir kere yapmanız yeterli olacaktır.
Detaylı yasal uyarılar için lütfen buraya tıklayınız.
İlgili İçerikler
Yeni Bloglardan Haberdar Ol
Paraşüt e-bültene abone olun. Bu sayede yeni içerikleri kaçırmayın.
Sizi haberdar edelim.
Blog bülten aboneliği kapsamında işlenecek kişisel verileriniz ile ilgili detaylı bilgiye Aydınlatma Metnini okudum.
Tarafıma blog bültenlerinin gönderilebilmesi için Açık Rıza Metni kapsamında, e-posta adresimin yurt dışına aktarılmasına onay veriyorum.
Ticari elektronik ileti gönderimi için Açık Rıza Metni kapsamında, e-posta adresimin yurt dışına aktarılmasına onay veriyorum.
Yüzleri güldüren fırsatlar Paraşüt’te, ön muhasebe ve e-fatura çözümleri tek adreste!
e-Faturaya uygun fiyatlı e-kontör avantajı ve hesaplı çözümler ile geçin.
En Çok Okunanlar
e-Dönüşüm Uygulamaları
e-Faturada özel entegratör değişikliği nasıl yapılır?
Halihazırda kullandığınız özel entegratörde çeşitli sebeplerle değişikliğe gitmek isteyebilir ve başka bir özel entegratör ile çalışmak isteyebilirsiniz. Bu durumda ne yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
e-Dönüşüm Uygulamaları
10 soruda fatura hakkında her şey!
Fatura kesmek profesyonel hayatın en temel unsurlarından biri. Verdiğiniz hizmet karşılığında fatura kesmek, kestiğiniz faturaların takibini yapmak ve arşivlemek emin adımlarla büyümek isteyen her KOBİ'nin yapması gereken işlerdir. Peki fatura keserken nelere dikkat etmeli? Fatura üzerinde hangi bilgiler bulunmalı?
e-Dönüşüm Uygulamaları
2025 yılı e-SMM zorunluluğu
E-SMM'ye zorunlu geçiş nedir? 2025 yılında kimlerin e-SMM kullanması gerekecek? Ayrıntıları yeni blog yazımızda.
e-Dönüşüm Uygulamaları
2025 yılında e-arşiv ve e-fatura zorunluluğu nasıl değişti?
Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yeni yayınlanan 535 numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğ ile elektronik belgelerin kullanımı ve denetiminde önemli değişikliklere gidildi. Peki ilgili tebliğ e-fatura ve e-arşiv kullanımını nasıl etkileyecek?
En Çok Okunanlar